Rok 1990 jsme zahájili už 12. ledna samostatným koncertem v Lubech u Chebu. Zorganizoval a konferoval jej Berta Rück, dlouhodobý kamarád,
důležitý zprostředkovatel kontaktu na našeho dvorního dodavatele houslí a violoncell Lojzu Šibala.
Berta byl duší populární trampské kapely Bizoni, kterou jsme poznali už na PORTĚ 73. To ovšem ještě většina
Countryƒugy nebyla na světě.
Manžele Rückovy jsme navštívili několikrát.
— ƒƒƒ —
5. července dopoledne jsme předvedli společné muzicírování s dalšími rodinnými kapelami na PORTĚ v amfiteátru na Plzeňském výstavišti,
fotky bohužel nemáme. :o)
— ƒƒƒ —
Několik dnů jsme tehdy pobývali v Kidově Domě Usherů v Libouchci.
Pan majitel nás pozval proto, že sháněl pro dcerku přiměřené rozptýlení, odpovídající zděděnému intelektu a romantickým zájmům, ale také chtěl připravit
nahrávání svých písní v netradičních aranžích.
Dívky si padly do oka, já jsem s Kidem vymýšlel repertoár a společně jsme chodili na procházky po okolí. Tiské stěny tam stojí kousek
nad barákem.
Byla turbulentní doba, staré instituce se rušily, nové firmy vznikaly a vzápětí zanikaly a to pochopitelně naši práci komplikovalo.
Kid vybral čtyři písně a byl s kýmsi dohodnut, že se to vydá na malé desce na 33 otáček (to se tehdy ještě dělalo, když nebyl materiál nebo odvaha
na celé velké elpíčko). Nahrávali jsme s přítelem Petrem Beneschem, jenž působil coby zvukař v klubu
Na Petynce, provozovaném Obvodním kulturním domem pro Prahu 6. Klub se nacházel v objektu Šlajferka,
který dříve patřil a nyní po restitucích znovu patří Kongregaci školských sester sv. Františka.
V jakémsi přednáškovém sále, sloužícím Petrovi jako provizorní studio, jsme 6. a 7. října 1990 úspěšně nahráli ony čtyři songy. Byly to
Nezralé maliny, Forget me not, Bagrák a Anděl smutku.
Samostatně nakonec nikdy nevyšly.
Turbulence pokračovaly. Kidův trampský kamarád Daktari (Jiří Cihlář) založil vydavatelství ITA a rozhodl se vydat elpíčko
se čtyřmi největšími českými trampskými bardy.
Na obalu desky byli pěkně vymalováni (ve směru pohybu hodinových ručiček): Kapitán Kid, Wabi Ryvola,
Miki Ryvola a Tony Linhart; každý tam měl čtyři nahrávky. Vydavatelství dlouho nevydrželo, další projekty už vydávaly
jiné firmy, většinou také bohužel dočasné. Po šesti letech nechal Kid naše záznamy přemixovat, v písni Kdo mi zatlačí oči vymazat smyčce a výsledek
použil na CD Písně moří a kaňonů, kde jsme se ocitli v zajímavé společnosti jiných interpretů.
Na srandovní písničce Kečup Hill se zachovala docela pěkná houslová sóla dvanáctileté
Zuzany.
Můžete ještě vyslechnout písně Mlhovej zvon a
Svátek, které umístil na YouTube nějaký fanoušek.
A nezapomeňte si prostudovat sleevnote, kde Kid vysvětluje své umělecké záměry.
V červenci, říjnu a listopadu onoho hudbou těhotného roku jsme natočili dalších osm písní, které pak vyšly na CD s prostým názvem SONGY.
Na YouTube se vyskytují videa od cizích autorů s písněmi Karavana a
Bourák značky Dodge. Produkoval to tehdy velmi známý muzikant, textař, skladatel
a hudební redaktor Standa Chmelík pro firmu MultiSONic. S Countryƒugou v té době začal spolupracovat
kytarista Jiří Böhm. Celý ansámbl byl podroben fotografování, jehož podivný výsledek vidíte zde:
Vše bylo samozřejmě doplněno Kidovým doprovodným textem.